maandag 20 oktober 2014

To High Tea or to not High Tea Part I

De afgelopen jaren ben ik een keer of 18 gaan High Tea-en. Inmiddels kan ik dus wel vertellen welke locaties een goede High Tea verzorgen. Nu kan ik per locatie een uitgebreide blog tikken, maar omdat het bij sommige een aantal jaar terug is, ik zwanger was (en te moe om meer te doen dan ademen, thee slurpen en kanen), ik aan het ontzwangeren was (en zelfs een High Tea ben vergeten :-D) of gewoon zo druk aan het lachen en kletsen was dat het me niet zo boeide, heb ik besloten dat het misschien makkelijker is om een top/flop-lijstje te maken. En om er een Mwoah-categorie aan toe te voegen. Van High Tea’s die gewoon geen indruk maakten.

In deze blog begin ik met een topper.
De locaties zijn allemaal om andere redenen top, erbij staat beschreven waarom deze locatie er juist uitspringt.

Bistro Jan Goos te Lelystad.

De eerste keer kwam ik hier met Erica. Ze was zwanger, het was supermooi weer en we konden buiten aan het water zitten. De ene na de andere verrassing volgde. 
De thee was een glazen pot waar in een Theebloem werd gedaan. Deze bloeide in het hete water helemaal uit. Supergaaf!

Er werden ook verschillende etagères neergezet. De een met muffins en scones, een bord vol met heerlijke sandwiches, macarons, cheesecake, noem maar op. Ook werd er verse jus bij geserveerd en kregen we een heuse minimilkshake. En wat fijn was, het was veel. Echt zo'n plekje waar je wel even kon blijven zitten.




Ik heb deze High Tea nog eens overgedaan met Sharon, toen zij in de buurt een taartenworkshop gaf :-D En volgens mij vond ook Sharon dit een perfect plekje.

Ik heb begrepen dat Bistro Jan Goos van eigenaar is gewisseld. Toen ik zojuist op de website keek, stond er dat ze gesloten zijn vanwege een verbouwing. Ik ben erg benieuwd of ze nog steeds High Tea's aanbieden en of het nog steeds zo fantastisch is. Ik houd de website in de gaten en zal er zo snel als dat kan weer eens heengaan. Wie gaat er mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten